-Identyfikowanie i wyróżnianie uczelni oraz ich jednostek organizacyjnych, kształcących osoby kreatywne i twórcze, wyposażonych w kompetencje liderskie;
-Identyfikowanie i wyróżnianie tych ofert na rynku szkolnictwa wyższego, które kształtują u studentów kreatywność, samodzielność intelektualną, umiejętności podejmowania decyzji, odpowiedzialność, komunikatywność, pewność siebie oraz inne cechy przydatne w pełnieniu ról przywódczych we współczesnym społeczeństwie i państwie;
-Zapewnianie uczelniom i ich jednostkom możliwości ewaluacji działań w obszarze dydaktyki i współpracy z otoczeniem zewnętrznym przez zewnętrznych ekspertów - specjalistów w dziedzinie zarządzania szkolnictwem wyższym;
-Zapewnianie uczelniom i ich jednostkom informacji zwrotnej na temat jakości i efektywności działań w obszarze dydaktyki, współpracy z biznesem i budowania relacji z interesariuszami zewnętrznymi;
-Wspieranie polityki projakościowej w certyfikowanych uczelniach;
-Identyfikowanie i wyróżnianie uczelni dbających o przyszłość swoich absolwentów, pomagających im w „dobrym starcie” na rynku pracy;
-Zwiększanie zainteresowania kandydatów na studia ofertą szkół wyższych nagrodzonych certyfikatem „Uczelnia Liderów”;
-Wspieranie współpracy uczelni ze środowiskiem gospodarczym i biznesowym;
-Propagowanie idei społecznej odpowiedzialności uczelni;
-Propagowanie idei przedsiębiorczości akademickiej;
-Promowanie rektorów uczelni działających na rzecz rozwoju edukacji dla rynku pracy;
-Działanie na rzecz pozyskiwania przez uczelnie środków zewnętrznych, pochodzących z otoczenia gospodarczego;
-Budowanie wizerunku certyfikowanych uczelni jako szkół nowoczesnych, innowacyjnych, przedsiębiorczych, dbających o losy swoich absolwentów;
-Propagowanie wysokich standardów edukacyjnych;
-Propagowanie „dobrych praktyk” w szkolnictwie wyższym;
-Wspieranie uczelni w działaniach na rzecz rozwoju edukacji dla rynku pracy.