-promowanie uczelni oraz ich jednostek organizacyjnych, kształcących osoby kreatywne i twórcze, wyposażonych w kompetencje liderskie;
-promowanie tych ofert na rynku szkolnictwa wyższego, które kształtują u studentów kreatywność, samodzielność intelektualną, umiejętności podejmowania decyzji, odpowiedzialność, komunikatywność, pewność siebie oraz inne cechy przydatne w pełnieniu ról przywódczych we współczesnym społeczeństwie i państwie;
-zapewnianie uczelniom i ich jednostkom możliwości ewaluacji działań w obszarze dydaktyki i współpracy z otoczeniem zewnętrznym przez zewnętrznych ekspertów - specjalistów w dziedzinie zarządzania szkolnictwem wyższym;
-zapewnianie uczelniom i ich jednostkom informacji zwrotnej na temat jakości i efektywności działań w obszarze dydaktyki, współpracy z biznesem i budowania relacji z interesariuszami zewnętrznymi;
-wspieranie polityki projakościowej w certyfikowanych uczelniach;
-identyfikowanie i wyróżnianie uczelni dbających o przyszłość swoich absolwentów, pomagających im w „dobrym starcie” na rynku pracy;
-zwiększanie zainteresowania kandydatów na studia ofertą szkół wyższych nagrodzonych certyfikatem „Uczelnia Liderów”;
-wspieranie współpracy uczelni ze środowiskiem gospodarczym i biznesowym;
-propagowanie idei społecznej odpowiedzialności uczelni;
-propagowanie idei przedsiębiorczości akademickiej;
-promowanie rektorów uczelni działających na rzecz rozwoju edukacji dla rynku pracy;
-działanie na rzecz pozyskiwania przez uczelnie środków zewnętrznych, pochodzących z otoczenia gospodarczego;
-budowanie wizerunku certyfikowanych uczelni jako szkół nowoczesnych, innowacyjnych, przedsiębiorczych, dbających o losy swoich absolwentów;
-propagowanie wysokich standardów edukacyjnych;
-propagowanie „dobrych praktyk” w szkolnictwie wyższym;
-wspieranie uczelni w działaniach na rzecz rozwoju edukacji dla rynku pracy.